Stop fake breanings

Mélyhornyú golyós csapágyak

Egy soros mélyhornyú golyós csapágyak a legszélesebb körben alkalmazott csapágyak.

A belső és külső gyűrűn egy horony fut végig, ezáltal a csapágy nagy radiális, mérsékelt axiális irányú terheléseket és összetett (axiális és radiális) terheléseket is fel tud venni.

Mélyhornyú golyós csapágyak nagyon jól alkalmazhatóak a nagy fordulatszámmal működő alkalmazásoknál.

 

A mélyhornyú golyós csapágyak elérhetőek nyitott, fém tárcsával (Z és ZZ), vagy műanyaggal tömített (RS, 2RS illetve LB, LLB és LU, LLU) kivitelekben:

 

Mélyhornyú golyós csapágyak kivitelei.jpg

 

A  mélyhornyú golyós csapágyak elérhetőek seeger gyűrűvel szerelt változatban, ami megkönnyíti a csapágy beszerelését.

 

Az NTN mélyhornyú golyós csapágyak előnye

 

A csapágyak kb. 20%-a a futófelületre kerülő szennyeződés miatt megy idő előtt tönkre.

A fém (ZZ) illetve a műanyag (2RS) tömítéssel ellátott csapágyaknál az NTN különleges belső kialakítása biztosítja kiváló tömítését.


Jobb tömítés minden kialakításnál (ZZ és 2RS)

 

Az NTN minden mélyhornyú golyós csapágyának belső gyűrűjén egy apró, V alakú bevágás található.

NTN_csapágy_tömítés_V_bevágás_Confidenza.jpg


A kialakítás a belső gyűrű forgásakor egy légáramlatot kelt, ami kettős hatást ér el:

 

    • A csapágy futófelületéről kifelé áramló kenőanyagot tereli vissza
    • A kívülről érkező szennyeződést tereli el a csapágytól, csökkentve ezáltal a beáramló szennyeződést

 

Az NTN a mélyhornyú golyós csapágyaknál a 2RS helyett az LLB és LLU jelölést használja.

 

Legjobb megoldás szennyeződés ellen - LLU tömítés

 

Az NTN által használt LLU tömítés megoldásának lényege a tömítőtárcsa kialakításában rejlik. A külső gyűrűhöz rögzített tömítés a csapágy belső gyűrűjéhez illeszkedik és két ajakban végződik. A nyakban enyhén meghajlított két ajak közül a csapágy újkorában csak a belső ajak érintkezik a belső gyűrűvel.

 

NTN LLU tömítése - szemléltetés.JPG

 

A csapágy belső gyűrűjének forgása következtében idővel a belső ajak elkopik, ezáltal az újkorában meghajlított tömítő tárcsa „kiegyenesedik”, és az addig nem érintkező külső ajak veszi át a tömítő funkciót, a külső ajak fog érintkezni a csapágy belső gyűrűjével.

 


 

Kapcsolódó tartalom