Általános Szerződési Feltételek
Jelen Általános Szerződési Feltételek a Confidenza Kft. (székhelye: 1138 Budapest, Révész utca 9. Cégjegyzékszáma: 01-09-075447) és az Ügyfelei közötti – a távollévők között és az üzlethelyiségen kívül kötött fogyasztói szerződés kivételével - valamennyi üzleti-kereskedelmi kapcsolatra kiterjednek. Ha az általános szerződési feltétel és a szerződés más feltétele egymástól eltér, az utóbbi válik a szerződés részévé. Az Ügyféllel kötött szerződésben egyedileg nem rendezett kérdések tekintetében a jelen ÁSZF-ben foglalt rendelkezések az irányadóak.
A Confidenza Kft. a hatályban lévő Általános Szerződési Feltételeit a honlapján és ezzel egyidejűleg az üzlethelyiségében teszi nyilvánossá és elérhetővé az Ügyfelei részére.
SZERZŐDÉS LÉTREJÖTTE
Az Ügyfél a Confidenza Kft. termékeire, szolgáltatásaira vonatkozóan árajánlatot kérhet szóban, vagy írásban. Az ajánlatban megadott árakat a Confidenza Kft. a Ptk. rendelkezéseinek megfelelő időtartamban tartja fenn, azaz az ajánlati kötöttség megszűnik a) jelenlevők között tett ajánlat esetén, ha a másik fél az ajánlatot késedelem nélkül el nem fogadja; b) távollevők között tett ajánlat esetén annak az időnek az elteltével, amelyen belül az ajánlattevő - az ajánlatban megjelölt szolgáltatás jellegére és az ajánlat megtételének módjára tekintettel - a válasz megérkezését rendes körülmények között várhatta; c) a másik fél általi visszautasítással.
Egyedi beszerzés során, amennyiben a Confidenza Kft. ettől eltérő ajánlati kötöttséget tud vállalni, úgy arról a Confidenza Kft. az ajánlat megtételével egyidejűleg írásban tájékoztatja az Ügyfelet.
Felek közötti szerződés az Ügyfél termék, vagy szolgáltatás iránti megrendelésével, valamint a megrendelés Confidenza Kft. által történő visszaigazolásával jön létre. A megrendelést írásban, vagy szóban (telefonon vagy személyesen) lehet megtenni, a szóbeli megrendelést az Ügyfél köteles írásban is megerősíteni. A Ptk. rendelkezéseitől eltérően a Confidenza Kft. a megrendelés leadása körében az e-mailt is írásbeli formának minősíti. A megrendelésnek tartalmaznia kell az Ügyfél pontos nevét, székhelyét, levelezési címét, adószámát. A megrendelt termékek, szolgáltatások tekintetében fel kell tüntetni a megrendelés tárgyát, annak pontos megnevezésével, fajtájával és darabszámával.
Amennyiben nem történik meg az Ügyfél részéről a szóbeli megrendelés írásbeli megerősítése, és a megrendelés, valamint az írásbeli visszaigazolás között eltérés van, úgy az Ügyfél köteles azt haladéktalanul írásban jelezni a Confidenza Kft. felé. Az Ügyfél erre vonatkozó visszajelzésének hiányában az ebből adódó hibás teljesítésért vagy eltérő áron történő értékesítésért a Confidenza Kft. felelősséget nem vállal.
MEGRENDELÉS LEMONDÁSA, A SZERZŐDÉS MÓDOSÍTÁSA
Az Ügyfél az áru leszállítását, átvételét, azaz a szerződés teljesítését megelőzően a szerződéstől abban az esetben jogosult további jogkövetkezmények nélkül elállni (a rendelést lemondani), ha a megrendelés tárgyát képező termék a megrendelés leadásakor a Confidenza Kft. tulajdona, a Confidenza Kft. rendelkezésére áll. (Erről a Confidenza Kft. a visszaigazolásban tájékoztatja az Ügyfelet.) Azon termékek esetében, amelyet a Confidenza Kft. a megrendelés alapján egyedileg gyártat le, szerez be, az Ügyfél a Confidenza Kft. elállásból eredő kárának megtérítése mellett jogosult elállni.
Amennyiben a megrendelést a Confidenza Kft. bármely okból nem tudja teljesíteni, arról az Ügyfelet haladéktalanul értesíti és felajánl más, helyettesítő terméket. A szerződés módosítására a helyettesítő termék Ügyfél általi elfogadásával kerül sor, a Confidenza Kft. a módosított szerződésnek megfelelően köteles teljesíteni.
MEGRENDELÉS TELJESÍTÉS, SZÁLLÍTÁS
A Confidenza Kft. a megrendelt áru előrelátható rendelkezésre állásának időpontjáról tájékoztatja az Ügyfelet a megrendelés visszaigazolásban. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a Confidenza Kft. a szállítási határidőt nem tudja garantálni, azért felelősséget nem vállal. Amennyiben a teljesítési határidő a Confidenza Kft-n kívülálló okból változik, úgy arról a Confidenza Kft. haladéktalanul tájékoztatja az Ügyfelelt az új teljesítési idő megadásával.
Az Ügyfél a megrendelt árut – annak beérkezését követően - a Confidenza Kft. székhelyén (Budapest, 1138 Révész utca 9.) veheti át, vagy harmadik fél (fuvarozó) bevonásával kerül kiszállításra.
Az árut – személyes átvétel esetén - a megrendelés visszaigazolásában szereplő teljesítési határidő napjától számított 30. napig az Ügyfélnek át kell vennie.
Kiszállítás esetén a fuvardíj összege kiszámlázásra kerül az áruszámlán. Nettó 40.000 Ft-os számlaérték felett a Confidenza Kft. a kiszállítási díj fizetésétől eltekint, ennek értelmében a számlára sem kerül fel. Abban az esetben azonban, amennyiben az Ügyfél a szerződéstől a teljesítést követően eláll, úgy az ingyenes kiszállítás kedvezményét a Confidenza Kft. nem tudja az Ügyfél részére biztosítani és a kiszállítási díj kiszámlázásra kerül az Ügyfél részére.
Az átvételt nem lehet megtagadni olyan kisebb hibákra hivatkozva, ami nem befolyásolja a termék rendes működését használat közben. (Vitás esetben ennek kivizsgálására harmadik fél bevonható.)
A megrendelt árut az Ügyfél az átvétel időpontjában köteles szemlézni és a beérkező áru minőségi és mennyiségi megfelelőségéről meggyőződni. Az átadás-átvételt követően az Ügyfél az árut kísérő számla vagy szállítólevél aláírásával elismeri az áru hiánytalanságát és sértetlenségét. Amennyiben felmerül az átadott áruval kapcsolatban a szemlézés során bármi kifogás, az Ügyfélnek kötelessége erről haladéktalanul jegyzőkönyvet kiállítani és az áru átadójával aláíratni. Ha az Ügyfél elmulasztja a szemlézés során az áru minőségének, mennyiségének az ellenőrzését, a számla, vagy szállítólevél aláírás után reklamációval nem élhet.
REKLAMÁCIÓ
Az ügyfél jogosult a megrendelés teljesítését követően reklamációval élni, az átvételt követő 3 napos jogvesztő határidőn belül, az eredeti számla bemutatása mellett. A reklamációról a Confidenza Kft. képviselője és az Ügyfél képviselője írásbeli jegyzőkönyvet készít, melyben fel van tüntetve áru pontos megnevezése és a reklamáció pontos oka. A reklamációt a Confidenza Kft. köteles haladéktalanul kivizsgálni és annak eredményéről az Ügyfelet írásban értesíteni.
Amennyiben a Confidenza Kft. a reklamációt megalapozottnak fogadja el, úgy az Ügyfél kellékszavatossági jogaival élhet, kijavítást, kicserélést kérhet, arányos árleszállítást kérhet, avagy a szerződéstől elállhat a Ptk. 6:159.§-ban foglaltaknak megfelelően.
A Confidenza Kft nem tartozik kártérítési felelősséggel azon károkért, amelyek az Ügyfelet részben vagy egészben a nem megfelelő felhasználásból, hanyagságból, túlterhelésből, Ügyfél által végzett karbantartásból, a nem szakszerű beépítésből vagy javításból illetve balesetből erednek.
A reklamáció megalapozottságának vizsgálatába harmadik fél (szakértő) is bevonható. A reklamáció megalapozottságának hiányában a bejelentés kivizsgálásával kapcsolatos valamennyi költséget az Ügyfél viseli.
A hibás teljesítés esetén gyakorolható elállási, szavatossági jog esetét leszámítva a szerződés teljesítését követően az áru visszavételére a Confidenza Kft. nem köteles.
SZÁMLÁZÁS, FIZETÉSI FELTÉTELEK
Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy az ÁFA tv. rendelkezései értelmében a Confidenza Kft. az áru átadását, a szerződés teljesítését követő 8 napon belül köteles a számlát kiállítani. Ennek megfelelően az Ügyfél az aláírt szállítólevelet köteles a számlázás törvényes határidőben történő elvégzését biztosító időn belül a Confidenza Kft. részére eljuttatni.
Fizetési feltételek egyedileg, Ügyfelenként eltérő módon változnak, melyet a Confidenza Kft. az ajánlat adásakor ismertet az Ügyféllel. Alapértelmezett esetben a fizetési módok: előreutalás, készpénzes fizetés, utánvétes fizetés. Átutalásos fizetési mód abban az esetben lehetséges, ha az Ügyfél a korábbi vásárlásai során fizetési fegyelemről tett bizonyságot. A Confidenza Kft. fenntartja a jogot, hogy egyedi elbírálás esetén a korábban átutalásra jogosult Ügyfél fizetési feltételeit egyoldalúan megváltoztassa, amennyiben az Ügyfél, az aláírt szállítólevelek időben történő visszaküldését, vagy a korábbi számláinak határidőre történő kiegyenlítését nem teljesítette.
Egyedi megrendelés esetén, vagy gyártatás esetén a Confidenza Kft. jogosult az egyedi áru, vagy a gyártatási költség 50%-át előlegként kiszámlázni. Ebben az esetben az Ügyfél tudomásul veszi, hogy a megrendelés teljesítésére csak az előleg kifizetését követően kerülhet sor.
Határidőn túli fizetés esetén a Ptk. 6:155. § (1) bekezdése szerinti mértékű (a késedelemmel érintett naptári félév első napján érvényes jegybanki alapkamat nyolc százalékkal növelt összege) törvényes késedelmi kamat kerül felszámításra, továbbá érvényesítésre kerül a behajtási költségátalányról szóló 2016. évi IX. törvény szerinti, 40 EUR-nak megfelelő behajtási költségátalány is.
Az áru tulajdonjog fenntartással kerül értékesítésre, az áru a számla kiegyenlítéséig a Confidenza Kft. tulajdona marad.
ÜZLETI TITOK
Az Ügyfél köteles a Confidenza Kft. ajánlatában szereplő adatokat üzleti titokként kezelni, annak tartalmát harmadik fél tudomására nem hozhatja.
EGYÉB RENDELKEZÉS
A jelen szerződésben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos Polgári Törvénykönyv, valamint egyéb kapcsolódó magyar jogszabályok az irányadóak.
Jelen Általános Szerződési Feltételek időbeli hatálya a következő Általános Szerződési Feltételek közzétételéig tart.
Budapest, 2021.08.01.